Automobiliai: Ar visada džiaugsitės sutaupę?

superkame automobilius

Daugelis svajoja apie greitą ir gražų metalinį žirgą, bet paprastai daugiausiai galvoja apie ekonomiškumą: kiek degalų automobilis sunaudos, ar nereikalaus dažno remonto, kiek kainuos pakeisti detales. Šiame straipsnyje nebus bandoma lyginti skirtingų markių ekonomiškumo, bet bus pasistengta pagrįsti atsakymą į paprastam lengvąją transporto priemonę pirkti besiruošiančiam piliečiui bene dažniausiai kylantį klausimą: benzinas ar dyzelis? Mes, kaip komanda, kuri superka automobilius, galime pasidalinti savo patirtimi

Didelis ekonomiškumo pranašumas

Faktas, kad dyzeliniai varikliai veikia daug efektyviau ir tuo padeda sutaupyti jų savininkams, nekelia abejonių. Vadinamasis tokio motoro naudingumo koeficientas yra dukart aukštesnis nei jo benzininio giminaičio, o kuro įpurškimo kiekis yra bent pusantro karto mažesnis. Visa tai lemia, kad paprastai dyzeliniai automobiliai sunaudoja 30-40 % mažiau kuro. Pridėkite prie šio rodiklio tai, kad benzino kainos Lietuvoje šiuo metu yra apie 10 % aukštesnės nei dyzelino, ir jūs gausite nemenką išlaidų skirtumą.

Komfortas ir greitis – benzino pusėje

Mažesnis kuro sunaudojimas atitinkamai lemia ir atsilikimą arklio galių kiekiu. Greičio mėgėjų akys paprastai krypsta link benzininių variklių, kurie yra ir lengvesni už pagrindinius konkurentus. Dyzelinas yra laikomas optimaliu kuru važiuojant mažu ar vidutiniu greičiu, kitaip tariant, važinėjantis judriomis miestų gatvėmis.

Dar vienas svarbus aspektas yra didesnis dyzelinio variklio triukšmo lygis ir gana stiprus kratymasis judėjimo pradžioje. Komfortiškesnio ir sklandesnio važiavimo norintys vairuotojai pirmenybę turėtų teikti benzinui, nors kai kam faktoriumi gali tapti ir mažesnis dyzeline esančių ir su išmetamosiomis dujomis išgaruojamų kenksmingų medžiagų kiekis.

Apgaulingas patvarumas

Teoriškai dyzelinių automobilių varikliai, cilindrai, alkūniniai velenai turėtų būti ilgaamžiškesni nei benzininiuose agregatuose. Visgi problemas neretai sukelia nekokybiškas kuras. Prastos kokybės dyzelis pasitaiko gerokai dažniau nei benzinas. Kartais net vienas bako pripildymas nekokybišku kuru gali sugadinti variklį. Verta paminėti ir tai, kad dyzelinių automobilių variklių taisymas paprastai yra brangesnis nei benzininių.

Problemos šaltą žiemą

Žiemos sąlygomis dyzelinas kelia kiek daugiau problemų nei benzinas. Jei pastarasis lietuviškų šaltukų metu retai užšąla, tai pirmasis turi ir specialią žieminę versiją. Vasarinis dyzelinas tinkamas ekspluatuoti aukštesnėje nei 5 laipsnių šalčio temperatūroje. Kitu atveju šis kuras ima tirštėti ir automobilis neužsiveda. Aukščiausios kokybės žieminis variantas tinkamas naudoti iki 32 laipsnių šalčio temperatūros. Paminėtina, kad, net ir užsivedęs, dyzelinio automobilio variklis lėtai įšyla, todėl, užvedę transporto priemonę, kurį laiką važiuosite šaltyje.

Žieminės problemos ne visada slypi vien degalų rūšyje – netinkama kaitinimo detalių, alyvos, aušinimo skysčio priežiūra gali lemti automobilio streikavimą paspaudus šalčiui. Papildomų rūpesčų gali sukelti ir nekokybiškas kontrabandinis dyzelinas.

Sunkus pasirinkimas

Rinkdamiesi variklio tipą, aiškai sau atsakykite, ko norite iš savo automobilio. Jei transporto priemonė pasižymi žemomis vidutinėmis kuro sąnaudomis, ekonomiškumo skirtumas tarp benzino ir dyzelino nebus toks didelis. Pridėkite prie to brangesnį „dyzelių“ servisą ir gausite galvosūkį. Galbūt komfortiškas važiavimas ir didesnio greičio pojūtis jums yra svarbesni faktoriai?

Įkelta į: Paslaugos