Rinkodaros subtilybės, kurių neišmokstama

Gold Brand

Niekada nesupratau žmonių, kurie rinkodarą laiko reklamos sinonimu, dažnai vadindami anglišku marketingu ir suvokdami, kad tai yra lengva disciplinos rūšis, kuomet žmonės apie ją prakalba. Ji pastaruoju metu laikoma tokia pačia lengva ir visų suprantama disciplina, kaip psichologija ar politologija. Rinkodaros specialistais staiga tampa visi, kurie perskaitė bent dvi knygas ir pažiūrėjo 5 filmus.

Pamenu ekonomikos ir rinkodaros dėstytojos pasakojimą apie Lietuvos kompaniją, kuri užsimanė pradėti verslą Mongolijoje. Jų verslas buvo pardavinėti vitaminus ir maisto papildus. Kompanija, žinoma, buvo rimta, turėjo savo laboratorijas, kūrė tikrai gerus produktus ir viską buvo apgalvoję, netgi atliko pilotažinį tyrimą ir paleido į kelias parduotuves savo naujus vitaminių ir mineralų kompleksus. Parinko stilingą ir lengvą dizainą, švelnių pilkos spalvos pustonių raides, matinę pakuotę, kad papildai atrodytų solidesni, bet tuo pačiu ir kuklesni, bei geriau atrodantys. Na ir ką jūs sau manote – neperka.

Niekam šie vitaminai nepasirodė tinkami, geri, patrauklūs. Graži pakuotė irgi nepaskatino pirkti, kas, rodos, buvo apgalvota dizaino specialistų. Kaina irgi nebuvo didesnė, nei analogiškų produktų. Taigi, kažkas dar buvo ne taip.

Laimei, pilotažiniuose bandymuose dalyvavo (vaikščiojo po salę ir laukė pirkėjų arba bent interesantų) ir keli vadybininkai. Po vieną parduotuvėje. Taip sutapo, kad vienai vadybininkei pavyko pakalbinti mongolų moterį, kuri vis tik nepirko pakuotės. Paklausta moteris atsakė “o auksas kur?”. Pasirodo, mongolams, kaip ir daugelio tautų atstovams galioja atskiros taisyklės. Ant daugumos jų pakuočių yra pompastiniai elementai, dažniausiai didelės neskoninngos reljefinės raidės, dažniausiai aukso spalvomis margintos. Tai jiems reiškia turtuolių produkciją, jie tada gall jau išdidžiai nusipirkti produktą ir, galbūt, net pasigirti prieš kitus.

Tada tautiečiai, suprantama, pakeitė pakuotę į daug bjauresnę mums, tačiau daug patrauklesnę jiems. Pradėjo pirkti, ir ne tik pradėjo, bet ir labiau, nei kitų šalių produkciją, nes, mes turėjome ir geresnę sudėtį, ir geriau apgalvotą pakuotę ir labiau išbaigtą rinkodaros strategiją. Viskas, ko tautiečiams trūko iki sėkmės – auksinės pakuotės.

Įkelta į: Finansai