Kai norisi vairuoti. Kiek netikėtai, nuolat blogu gyvenimu besiskundžiantys lietuviai pasaulio reitinge užima labai aukštą vietą pagal turimų automobilių skaičių. Atrodo keista, nes juk jei taip blogai gyvename ir mažai uždirbame, kaip galime sau leisti turėti automobilį ir dar jį išlaikyti. Ir dažniausiai – ne kokį nors mažą ir ekonomišką kaip Toyota Yaris, bet kurį nors iš galingųjų BMW modelių.
Kai norisi vairuoti
Būtent čia ir atrandame pirmąją priežastį, kodėl lietuviai turi tiek daug automobilių. O būtent – begalinis noras vairuoti. Plačiąją prasme, be abejo, nes gal kai kam pakanka tiesiog savo kieme turėti automobilį, jį užvesti vos kartą per savaitę, bet vien jau nuo to nuosavybės jausmo būti laimingam. Kai kas šioje vietoje linkęs kaltinti blogą viešojo transporto sistemą. Tačiau čia susidaro uždaras ratas – kaip gali mieste nebūti transporto spūsčių, kai visi nori važiuoti automobiliu, ir dažniausiai po vieną, o ne rinktis autobusą ar troleibusą.
Naudinga pasidomėti:
Lietuviai renkasi ne viską
Lietuviams ir dviratis ar paspirtukas vis dar neatrodo tinkami kelionei į darbą. Tuo tarpu vakarų Europoje, pavyzdžiui Danijoje ar Nyderlanduose, žmonės nemato problemos ir penkiolika kilometrų minti į darbą o po dar tiek pat atgal namo. Jei sunku, visada galima naudoti elektrinį dviratį, kuris padės įkalnėse. Na o tie, kuriems tikrai viešasis yra nepatogus, dažnai bent jau automobilį renkasi adekvačiai. Vakarų Europos didmiesčiuose zuja pagrinde mažieji miestų automobiliai, tokie kaip Toyota Yaris ar IQ, Smart ar kokie mažiukai Citroen modeliai. Žinoma, kamščių ten neišvengiama ir ten, ir gerokai baisesnių bei Vilniuje. Tačiau baisu net pagalvoti, kaip atrodytų daugiamilijoniniai Londonas ar Paryžius. Jei daugumą jų gyventojų kas rytą po vieną į darbą važiuotų dideliais ir galingais automobiliais.
Senas Lietuvos auto parkas
Dar viena priežastis, leidžianti mums su savo žemu ekonomikos lygmeniu pakilti į pasaulinių reitingų automobilių savininkų viršūnes – tai senas automobilių parkas. Vidutinis Lietuvoje zujantis automobilis skaičiuoja maždaug penkioliktus gyvenimo metus. Natūralu, jog toks daug nekainuoja, nors jo išlaikymas, net ir tokio patikimo kaip Toyota Yaris, gali atsieiti ir visai nemažai. Būtų smagu, jei galėtume džiaugtis bent perpus naujesniu automobilių parku, turbūt tada ir dūmais miestuose mažiau tektų kvėpuoti, ir šiaip padoriau atrodytume. Ar gi nebūtų smagiau leisti savo atlyginimą kelionėms ar teatrams vietoj nuolatinio autoservisų išlaikymo.