SEO - vidinis tinklapio optimizavimas

SEO – vidinis tinklapio optimizavimas

SEO – vidinis tinklapio optimizavimas. Pradėsim nuo to, ką reiškia abreviatura SEO. Ji atsirado nuo angliškų žodžių „search engine optimization“, išvertus pažodžiui – optimizavimas paieškos varikliui. Šiais laikais SEO suprantamas kaip veiksmų visuma, kurios pagrindinis tikslas – pakelti tinklapio poziciją tarp išduodamų rezultatų internetinėse paieškos sistemose (pvz. Google) ir tuo padidinti svetainės populiarumą ir pritraukti daugiau lankytojų. Informacija iš 2010 prisiminimų.

SEO – vidinis tinklapio optimizavimas

SEO galima suskirstyti į vidinį ir išorinį tinklapio optimizavimą. Šis straipsnis aprašo vidines svetainės optimizavimo galimybes. Išorinės optimizacijos niuansus galima rasti straipsnyje SEOišorinis tinklapio optimizavimas.

Pirmas dalykas nuo kuriuo reikia pradėti – tai suformuoti reikšminių raktinių žodžių sąrašą ir surūšiuoti jį raktinių žodžių reikšmės mažėjimo tvarka. Tam reikia pagalvoti kaip vartotojas gali ieškoti informaciją, kuri yra jūsų puslapyje: kokią paieškos užklausą jis paleis pirmoje eilėje, kokią užklausą gali surinkti toliau. Tokiu būdu jus turėsite raktinių žodžių sąrašą. Pvz.:

SEO optimizavimas

Tinklapio reklamą

Tinklapio reitingo kėlimas

Svetainės optimizavimas

Paieškos optimizacija ir t.t.

Šie žodžiai turi būti naudojami visur kur tik įmanoma, tinklapyje ir už jo ribų (paliekant nuorodas kituose tinklalapiuose).

Toliau galima sudaryti tinklalapio pavadinimą ir metatagus (bendrus visam resursui, tituliniam puslapiui ir poskyriams atskirai). Žemiau eis informacija apie meta tagų ir kitų tinklapio elementų vertę svetainės optimizacijoje.

Title ir meta tagai

Title atvaizduojamas paieškos sistemomis kaip nuorodų pavadinimai. Didžiausia dalis interneto vartotojų neskaito aprašymo, kuris išdėstytas žemiau. Jie skaito tik nuorodos pavadinimą, t.y. title. Todėl šitas tagas labai svarbus SEO.

Dažniausiai paieškos sistema apdoroja ne daugiau 80 pirmų Title simbolių. Toliau dedamas daugtaškis. Todėl, kuriant aprašymą šitam tagui, patartina tilpti į 50-80 simbolių kiekį. Idealiausias yra 65 simbolių title aprašymas. Raktinius žodžius title taguose geriausia išdėstyti pradžioje. Kuo raktinis žodis arčiau pradžios, tuo didesnį svorį paieškos sistemoje jis turi. Patartina vengti to paties žodžio pasikartojimo Title tage.

Meta Description – nors šitas tagas ir nenaudojamas ne viena paieškos sistema vertinant tinklapį, užtat Description naudojamas kuriant trumpą svetainės aprašymą, kuris atvaizduojamas kaip anotacija prie nuorodos paieškos rezultatuose.

Meta Keywords – naudojamas tiesiogiai nurodyti tinklapio raktinius žodžius. Šiais laikais paieškos sistemos nevertina šito tago, nes webmasteriai juo dažnai piktnaudžiauja.

Meta Robots – skirtas tam, kad leisti arba uždrausti puslapio indeksavimą paieškos sistemomis. Jis naudingas SEO optimizatoriams ir tiems kas nori atsikratyti puslapio turinio dubliavimo. Naudojant šį tegą galima savarankiškai valdyti tinklapio indeksavimą.

URL

Ilgis – trumpi URL paieškos rezultatuose atrodo patraukliau negu ilgi. Dar, vartotojams lengviau naudoti trumpus URL, tokiu būdu, naudojant trumpus URL jūs gaunate didesnį CTR (Click-Through-Rate, procentinis santykis URL parodymo kiekio ir jo paspaudimo kiekio).

Raktinio žodžio išdėstymas – kuo arčiau domain vardo išdėstytas raktinis žodis, tuo geriau. Pvz. tinklapis.lt/keywords laimi prieš tinklapis.lt/folder/keywords – nors tai nedidelis laimėjimas.

Subdomenai prieš puslapius – nežiūrint į nedidelę naudą gaunama nuo raktinio žodžio artumo prie domeno pavadinimo paieškos sistemos duoda pranašumą subkatalogams/puslapiams o ne subdomenams.

Žodžių atskirimas – nežiūrint į tai, kad paieškos sistemos vienodai apdoroja defisą ir apatinį pabraukimą, vis tik rekomenduojama naudoti defisą. Taip URL tipo „žodis1-žodis2.lt“ turi pranašumą prieš „žodis1_žodis2.lt“ tipo URL, nes bus atvaizduojamas kaip paieškos rezultatas pagal žodį „žodis1“ taip ir pagal žodi „žodis2“.

Tagas Body

Žodžio pasikartojimo kiekis – neįmanoma tiksliai apibrėžti optimalų raktinio žodžio pasikartojimą tinklapyje. Rekomenduojama paprasta taisyklė: 2-3 mažose svetainėse ir 4-6 didžiosiose. Tikėtis didesnės naudos nuo didesnio pasikartojimo kiekio neverta.

Raktinių žodžiu linksniavimas, sinonimai – manoma, kad šitas metodas įtakoja tinklapio poziciją paieškos rezultatuose, nors niekas giliai nenagrinėjo šito klausimo. Teoriškai linksniavimo ir sinonimų panaudojimas gali padėti optimizuojant tinklapio turinį, bet reikalauja tam tikrų pastangų. Rekomenduojama naudoti bent 2 raktinių žodžių sinonimus/linksnius tekste.

H1 hideris – ilgą laika buvo manoma, kad H1 tegas turi didelę reikšmę optimizuojant svetainę. Bet pasirodo, kad pozicionavimas paieškos sistemose išvedant paieškos rezultatą praktiškai nesusietas su tegų H1(arba faktiškai lygu nuliui). Tačiau tegai H1 padeda paieškos sistemai lengviau orientuotis tinklapio tematikoje. Todėl rekomenduojama teisingai naudoti tega H1 kaip tinklapio pavadinimą, panaudojant jame raktinius žodžius.

H2/H3/H4/Hx – šitie tagai turi dar mažesnę reikšmę negu H1, todėl rekomenduojama naudoti juos esant poreikiui.

Alt atributas – naudojant tinklapyje grafinę medžiaga rekomenduojama būtinai rašyti raktinius žodžius į tago [img] atributą Alt. Atributas Title taip pat naudingas, nes parodomas naršyklėse kaip komentaras, kai pelės rodyklė yra virš paveiksliuko, tik jau šiame atribute raktinių žodžių naudoti nereikia. Priedo prie to tegas Alt padės gauti papildomą trafiką iš Google paveiksliukų paieškos serviso.

Paveiksliuko failo pavadinimas – kadangi paveiksliukas gali papildomai pritraukti vartotojus iš Google paveiksliukų paieškos, paveiksliuko failo pavadinimas turi internetinio resurso vertę. Todėl kaip failo pavadinimą rekomenduojama naudoti raktinius žodžius, kuriuos atitinka duotas paveiksliukas.

Pastorintas šriftas – teksto žodžių išskyrimas pastorintu šriftu turi nedidelę vertę optimizacijoje – SEO paslaugos, dėl to puslapyje rekomenduojama naudoti pastorintą šriftą raktiniams žodžiams ne daugiau vieno karto.

Pakrypęs tekstas/Pabraukimas – raktinių žodžių išskirimas šituo būdu turi didesnį pranašumą negu pastorinimas, todėl raktinių žodžių išskirimui patartina naudoti būtent šį būdą.

Nuorodos ir jų išdėstymas tinklapio architektūroje

Raktinio žodžio gylis – Bendras patarimas toks: kuo didesnį svorį turi raktinis žodis, tuo aukščiau jis turi būti svetainės architektūroje. Kitais žodžiais, vartotojas turi padaryti kiek įmanoma mažiau pelės paspaudimų tam, kad iš titulinio puslapio pasiekti norimą linką.

Kiekis/Procentas vidinių nuorodų – kuo daugiau svetainės puslapių surišta tarpusavyje linkais, tuo didesnis PR(page rank). Naudojant tinklalapyje teisingą linkų schemą ir tam tikrą puslapių kiekį galima lengvai pasiekti PR 2.

Statinė navigacija prieš nuorodas kontekste – Google stengiasi atpažinti ir analizuoti nuorodas ir jų išdėstymą puslapyje. Taip, sukuriant puslapyje nuorodas taip, kaip tai daro Wikipedia (kontekste), galima užtikrinti puslapiui tam tikrą pranašumą. Bet neverta pamiršti apie tai, kad Google įskaito tik pirmą nuorodą į puslapį.

SEO – vidinis tinklapio optimizavimas – papildoma info

Dar šį tą apie nuorodas:

SEO optimizatorių praktika parodo, kad Google nevertina statinių nuorodų, kurie patalpinti saidbaruose arba kitaip sakant puslapio apačioje, po viso teksto. Tai reiškia, kad jei jūs naudojate nuorodas statiniame navigacijos meniu geriau tokį menių patalpinti virš pagrindinio teksto (tinklapio turinio).

Raktinius žodžius siūloma talpinti teksto pradžioje (tarp pirmu 50-100 žodžių)

Paskutinis ir pats svarbiausias reikalavimas tinklapiui: naudokite originalu svetainės turinį, kuris bus įdomus jūsų tinklalapio lankytojams.

Naudingos nuorodos: Nuorodų katalogas straipsnių talpinimui. SEO – vidinis tinklapio optimizavimas vystomas nuolatos, jei į puslapį informacija yra keliama vis nauja ir dažniau nei kartą per pusmetį. Tai gali būti ir paprastas straipsniu talpinimo katalogas kaip šis. Todėl kiekvienas straipsnis yra tarpusavyje „surišamas“ bent 1 vidine nuoroda didinant nuorodų ta pačia tematika kokybę.

About the author